Een ICT-netwerk moet het gewoon doen.

Storingen zit u niet op te wachten en moeten dus zo veel mogelijk worden voorkomen.

Systeembeheer van Maten ICT op een rijtje

Servicedesk voor al uw vragen

Onze servicedesk is op werkdagen van 7:00 's morgens tot 's middag 18:00 uur bereikbaar!

Maandelijkse rapportage

Maandelijks een servicerapport van alle uitgevoerde werkzaamheden en bevindingen!

Support op afstand

Via support op afstand kunnen we met u meekijken om een probleem snel op te lossen!

On-site support

Geen support op afstand mogelijk, onze buitendienst komt graag bij u langs!

Support buiten kantoortijden

Met een onderhoudscontract heeft u tevens recht op support buiten kantoortijden!

Systeembeheer en support

Een ICT-netwerk moet het gewoon doen. Storingen zijn wel het laatste waarop u zit te wachten. Die moeten dus zo veel mogelijk worden voorkomen. En doen ze zich toch voor, dan verwacht u dat ze direct worden verholpen.

Gelukkig is MatenICT er voor u. Behalve het ontwerp en aanleg van ICT-systemen leveren we systeembeheer in de breedste zin. Daar horen beveiligingsupdates bij, net als firewallchecks, veiligheidspatches en abonnementenbeheer. We signaleren terugkerende knelpunten en helpen natuurlijk ook als er hardware kapot gaat.

Proactief systeembeheer zonder zorgen

Bij onze servicedesk hangen grote schermen waarop we de systemen van onze klanten rechtstreeks kunnen volgen. Dat betekent niet dat we bij u naar binnen kunnen kijken, maar dat we uw systemen op afstand kunnen bewaken. Dat we kunnen zien of alles goed functioneert,  of dat er bijvoorbeeld iemand probeert in te breken in uw systeem. Wij krijgen zo´n hackpoging in beeld en gaan direct aan de slag met een oplossing en tegenmaatregelen. Proactief systeembeheer noemen we dat. Achteraf informeren we u zorgvuldig en pakken we de beveiliging van uw ICT-systeem aan.

Doordat onze Maten proactief werken, loopt uw systeem als een zonnetje. En met onze dienstverlening op maat krijgt u precies wat u nodig heeft: systeembeheer zonder zorgen.

Onderhoud van software en hardware

Net als het systeembeheer nemen we u graag het onderhoud van software en hardware uit handen. Want van software komen regelmatig nieuwe versies en updates uit. Die moeten op alle computers, laptops en/of tablets worden geïnstalleerd en bijgewerkt. En soms heeft dat gevolgen voor verschillende applicaties, waardoor het niet een kwestie is van een druk op de knop.

Hardware is na verloop van tijd niet alleen afgeschreven, maar heeft ook regelmatig een update of upgrade nodig. Of is aan vervanging toe. Er gaat ergens een muis stuk, een laptop loopt vast of er gaat een kop hete koffie over een toetsenbord heen.

Geen nood: een telefoontje of berichtje naar MatenICT is genoeg.

Zo werkt proactief systeembeheer en onderhoud van MatenICT

Systeembeheer en onderhoud door MatenICT begint met een analyse. Hoe is het met de veiligheid van uw systeem gesteld? Is de toegang goed beveiligd? Hoe groot zijn back-ups, waar worden ze opgeslagen en is de frequentie van back-ups handig? Eventuele verbeterpunten worden in kaart gebracht en, na overleg met u, doorgevoerd.

U krijgt maandelijks een rapportage van ons. Daardoor heeft u altijd inzicht in wat we voor u hebben gedaan. Zo heeft u nergens omkijken naar en bent u toch op de hoogte.

Proactief systeembeheer in de praktijk

U luistert tijdens het werk graag naar de radio op uw pc. Wist u dat daardoor de harde schijf langzaam volloopt? Internetradio slaat tijdens het bufferen namelijk tijdelijke bestanden op in uw systeem. Daar merkt u niets van, maar tijdens onze monitoring zien wij dat de harde schijf zich geleidelijk vult met dit type bestanden. Als systeembeheerder zorgen wij ervoor dat tijdelijke bestanden automatisch worden opgeschoond – dus ook die bestanden van uw internetradio. Zo zorgen wij er proactief voor dat uw harde schijf niet volloopt en blijft uw systeem het perfect doen. Daar merkt u niets van, maar het werkt wel prettig!

Service en support

Behalve automatisering en systeembeheer leveren we support. Gaat er iets stuk of blijven de schermen zwart? Heeft iemand per ongeluk een hele map weggegooid? Dan kunt u ons gewoon bellen. De servicedesk van MatenICT beantwoordt uw vragen en verhelpt uw problemen. Onze Maten zijn bereikbaar van 7.00 tot 18.00 uur.

Hulp op afstand

Werkt er iets niet op uw pc of laptop? Dan kunnen we via Hulp op Afstand direct meekijken om een oplossing te zoeken. Hulp op Afstand is een snelle service waarmee we veel problemen op afstand kunnen oplossen. Mocht dat niet lukken, dan komen we alsnog bij u langs en lossen we het probleem ter plekke op. We leveren dus ook on-site support bij u op kantoor.

MATEN ICT VERZORGT SYSTEEMBEHEER OP MAAT